23 Ocak 2021 Cumartesi

MacBook Pro, Yeni Tasarımı İle Yılın 3. Çeyreğinde Karşımıza Çıkabilir

 MacBook Pro, yeni tasarımı ile yılın 3. çeyreğinde karşımıza çıkabilir

Apple ile ilgili olduğu tahminli tahminler ile ilgili haklı analist Ming-chi Kuo'nun paylaştığı göre Apple, 2021'in 3. çeyreğinde MacBook Pro modelinin tasarımında önemli paçavralar yapacak. Kuo, yapılacak olan değişiklik tasarımının 2016 yılından bu yana yapılacak olan en büyük yazı yazdı.

Paylaşılan göre yeni MacBook Pro modelleri, tıpkı iPad Pro modelleri ve iPhone 12 ailesinde de olduğu gibi daha keskin çizgilere sahip olacak. Yeni MacBook Pro modelinin hem üst hem de altının tıpkı iPad modelinde olduğu gibi düz olması bekleniyor.

Apple'ın kendi üreteceği işlemcileri kullanacak olan yeni MacBook Pro modelleri 14 ve 16 inç ekran büyüklüklerine sahip olacak. Yeni MacBook Pro modellerinin Intel işlemcisini herhangi bir işlem olmayacak. Kuo'nun paylaştığı göre yeni MacBook Pro modelinde 16 inçlik MacBook Pro modelinde kullanılan soğutma için benzer bir sistem kullanılacak.

Kuo'ya göre yaşanacak olan en büyük yazı Touch Bar için olacak. 2021 yılında tanıtılacak olan MacBook Pro modellerinde Touch Bar'ın fiziksel fonksiyon tuşlarının alması bekleniyor. Kuo'nun paylaştığı göre MacBook modellerinin en sevilen özelliklerinden biri olan MagSafe ise yeni MacBook Pro modelleri ile birlikte dönebilir.

Türkiye İş Bankası'nın Sanal Asistanı Maxi 7,2 Milyonu Aşkın Müşteri İle Etkileşime Geçti

 Türkiye İş Bankası'nın sanal asistanı Maxi, 7,2 milyonu aşkın müşteri ile etkileşime geçti

Lansmanı Webrazzi Summit 2018 sahnesinde gerçekleşen Türkiye İş Bankası'nın diyalog bankacılığı özelindeki kişisel asistanı olan Maxi ile ilgili detaylı bilgileri sizlere daha önce aktarmıştık. Bugün ise Maxi ile ilgili güncel paylaşan Türkiye İş Bankası, Maxi'nin 2018 yılı Kasım ayından bu yana 7,2 milyonu aşkın müşteri ile hem konuşarak hem de yazışarak girişimime geçtiğini duyurdu.

Karşılaştırmak Maxi'nin 1,7 milyona ulaştığını 2019 yılı Şubat ayında sizlere aktarmıştık. İş Bankası tarafından gösterildi göre Maxi, bugüne kadar toplamda 55 milyonu aşkın diyalog gerçekleştirdi. 2019 yılı ile kıyaslandığında 2020 yılında Maxi’nin etkileşim kurduğu müşteri sayısı yüzde 20ye, diyalog sayısı yüzde 80’e varan oranlarda artış gösterdi.

Paylaşılan bölüm göre 2020 yılı sesli işlemlere de ilginin arttığı bir yıl oldu. Kullanıcıların yüzde 25’i, Maxi ile konuşarak gerçekleştirdi.

İşCep aracılığıyla sunulan ve kullanarak 7/24 karşı gerçeklerinde bir müşteri temsilcisi varmışçasına yazarak ya da konuşarak yapmasına olanak sağlasın Maxi’nin yetenek sayısı ise 2020 yılında 2 kata yakın bir oranda artırılarak 400’ün üzerine çıkarıldı.