Microsoft DirectX Logosu
DirectX, Microsoft tarafından multimedya yazılımını, özellikle video oyunlarını uygun, hızlı ve uyumlu bir şekilde hazırlamak için oluşturulmuş bir API yazılım programlama arayüzüdür. Şu anda en güncel resmi sürüm DirectX 12'dir. Bazı bileşenler şu şekilde özetlenebilir:
Direct3D (veya WGF olarak da bilinir: Windows Graphics Foundations - Windows Graphics Foundations), ekranda hem 2D hem de 3D grafikleri görüntülemeye yarar. Piyasadaki çoğu grafik kartının en modern donanım hızlandırma özelliklerini destekler. En büyük rakibi OpenGL'dir
DirectSound, hem iki hem de üç boyutlu ses için kullanılır. Windows altında çalışabilen her ses kartının en azından DirectSound ve DirectSound 3D desteği vardır. Piyasadaki tüm rakipleri görmezden gelebilecek bir popülariteye sahiptir.
DirectInput, klavye, fare ve joystick gibi bileşenlerin giriş ve çıkışını basit bir şekilde yönetmek için kullanılan arayüzdür.
DirectPlay, TCP / IP, modemler ve Bluetooth gibi birçok protokol üzerinden bağlantı ve mesajlaşma bileşenleri içerir. DirectPlay Voice ile saniyede 1,2 kbit'e kadar inebilen TCP / IP üzerinden NAT veya uPnP geçişleri ve ses sıkıştırma kodekleri desteği ile etkileyicidir. Açık kaynak dünyasındaki en bilinen rakibi HawkNL'dir.
Oyun programcılarını DOS'tan Windows'a çekmek için Windows 95 ile oluşturulan bu arayüz, 5.0 sürümünden itibaren beklenen ilgiyi henüz çekmeye başladı. Windows 2000'in piyasaya sürülmesiyle, gerçek mod oyunlarının sona ermesiyle Windows altında vazgeçilmez bir oyun arayüzü haline geldi. DirectX'in XBox'ta kullanılması, arayüzün popülerliğini artırmada etkili olmuştur. Ayrıca, DirectX Yönetilen (.NET tabanlı) modülü sayesinde karmaşık DirectX uygulamalarını çok hızlı bir şekilde yazmak mümkün olmuştur, ancak yönetilen DirectX bileşenleri C ve C ++ programlama için geliştirilen DirectX Kitaplıkları kadar iyi performans göstermemektedir. Yönetilen bileşenler kullanılarak geliştirilen programlar, DirectX kitaplıkları kullanılarak geliştirilen programlar kadar hızlı olamaz. Bu nedenle, DirectX kitaplıkları profesyonel video oyun programlamasında hala kullanılmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder